Kernwaarden en statuten

KERNWAARDEN

Blauw Wit heeft een goede naam en een lange historie. Ons DNA is samen te vatten in vijf kernwaarden:

Passie
'Naast het doel schieten is onbelangrijk, voetballen zonder passie en plezier is onvergeeflijk'
Blauw Witters hebben plezier in het voetbal. Wij trainen vol overgave en gaan vol strijdlust de wedstrijd in. De wil om te winnen is uiteindelijk belangrijker dan de winst zelf.

Familie
'Samen staan we sterk'
Blauw Witters helpen elkaar in het veld en buiten het veld. Het clubbelang gaat boven het teambelangen het teambelang boven het individueel belang. Voetballers, vrijwilligers, andere clubleden en bezoekers voelen zich thuis bij Blauw Wit vanwege onze open, warme sfeer. Wij zijn bereid om taken op ons te nemen om de club goed te laten draaien.

Sportiviteit
'We willen alleen op een sportieve manier winnen'
Blauw Witters willen presteren, maar scheppen daar alleen genoegen in als het op een eerlijke manier gebeurt. We accepteren verlies als ware sporters.

Respect
'Net zoals wijzelf heeft een scheidsrechter ook het recht om een fout te maken'
Blauw Witters behandelen anderen zoals zij zelf ook behandeld willen worden. We geven elkaar ruimte om te zijn wie we zijn. We accepteren dat ook anderen fouten kunnen maken. Wij onthouden ons van commentaar op de wedstrijdleiding. Blauw Witters spreken elkaar aan op ongewenst gedrag op ons sportpark en accepteren hierop aangesproken te worden door mede-Blauw Witters.

Groei
'Een speler die groeigericht gecoacht wordt, bouwt zelfvertrouwen op en gaat beter spelen'
Blauw Witters geven elkaar de ruimte om te groeien: als speler, als trainer-coach én als mens. We coachen elkaar positief. We willen leren van elkaar. Een team wordt beter als elke individuele speler groeit. Wij durven te dromen.

STATUTEN

Klik HIER voor onze statuten.