Vertrouwenspersonen

Blauw-Wit heeft drie Vertrouwenspersonen. Anne Muskens, Wil de Bruyn en Giel Kok staan klaar voor hulpvragen van leden (of hun ouders), trainers, leiders en andere vrijwilligers.

De Vertrouwenspersonen vormen samen de commissie Veilig Sportklimaat. Zij houden zich bezig met het algemene sportklimaat binnen de club. Onze vereniging is er om mensen samen te laten genieten van hun voetbalsport. Dat betekent dat we elkaar moeten respecteren en accepteren zodat iedereen - ongeacht afkomst, geslacht of geaardheid - met plezier naar het voetbalveld komt.

De Vertrouwenspersoon is een aanspreekpunt voor clubleden of hun ouders, trainers, leiders en andere vrijwilligers die een onprettige situatie of voorval willen melden. Op basis van de melding onderneemt de Vertrouwenspersoon zo nodig actie. Altijd in discretie en in overleg met de melder.

U kiest zelf welke Vertrouwenspersoon u wilt benaderen:

Anne Muskens:

“Ik ben Anne Muskens en ik ben bij Blauw-Wit gekomen doordat mijn dochter hier is gaan voetballen. Van voetbal weet ik niet zoveel, maar ik vind het wel leuk om een rol te spelen binnen de vereniging. Toen ik hoorde dat er nog gezocht werd naar een Vertrouwenspersoon, zag ik mezelf dat wel doen.”

“Ik werk als studentenpsycholoog bij de HAN en heb eerder in de jeugdzorg en jeugd GGZ gewerkt. Als je vragen hebt, wil overleggen of kennis wil maken, mail gerust!”

Wil de Bruyn:

“Ik ben Wil de Bruyn. Ik heb voetbal in de genen, veel interesse voor de geschiedenis van Nijmegen en ik woon met mijn partner in Overasselt. Ik ben al 60 jaar een actief voetballer, zowel bij SCE, NEC, Juliana en TGB op het veld en bij NEC, SVNIZ in de zaal. Inmiddels een veteraan, maar nog elke zaterdagmiddag actief bij NEC. Mijn zoon Kalombo heeft jaren bij Blauw-Wit gevoetbald.”

“Ik heb in de jeugdzorg gewerkt. Ondanks dat ik officieel met pensioen ben, werk ik, met veel plezier, als praktijkondersteuner geestelijke gezondheid in een huisartsenpraktijk. Ik ben dus getraind in onpartijdigheid en het voeren van verhelderende, verdiepende gesprekken. Mijn empathische houding, werkervaring en kennis van de voetbalwereld maken dat ik geschikt ben als vertrouwenspersoon. Ik zet me graag in zodat iedereen fijn en veilig bij Blauw-Wit kan voetballen.”

Giel Kok:

“Ik ben Giel Kok en oud-voorzitter van Blauw-Wit. Mijn achtergronden zijn ruim 30 jaar leidinggevende in de zorg en ruim 25 jaar ervaring als voorzitter binnen Blauw-Wit. Ik heb deel uitgemaakt van de gemeentelijke werkgroep Veilig Sportklimaat en van daaruit vanaf het begin betrokken bij de commissie Veilig Sportklimaat Blauw-Wit."